Pozyskiwanie klientów z internetu czyli dlaczego Google jest idealnym wyborem

Aktywne pozyskiwanie klientów to ważny krok, który przyspiesza rozwój firmy. Co zrobić, żeby więcej osób interesowało się naszymi produktami lub usługami? Warto w tym celu wykorzystać Google.

Moc wielu kanałów

W sieci znajdziemy mnóstwo miejsc, w których warto być obecnym. Jednym z nich są media społecznościowe. Możemy także zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych i zwiększyć swoją widoczność w przeglądarce na konkretne frazy. Oprócz tego dobrym pomysłem będzie mailing. Które kanały marketingowe wybrać? Na pewno nie opłaca się działać na oślep. Jeśli oczekujemy atrakcyjnych rezultatów, powinniśmy opracować kompleksową strategię działania w sieci. Od czegoś trzeba jednak zacząć. Google uznawane jest za potężne źródło nowych klientów, stąd warto w pierwszej kolejności scentralizować swoje wysiłki na tym kanale.

Jak wykorzystać Google?

Właściwy wybór fraz zwiększa szanse na to, że osoby, które trafią na twoją stronę, rzeczywiście potrzebują oferowanych przez Ciebie usług lub produktów. Agencje, zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych, skupiają się nie tylko na tym, by odbiorcy ich usług osiągali wysokie pozycje na najważniejsze frazy. Starają się też sprawić, żeby określone frazy były przyporządkowane do odpowiedniej strony docelowej, co w praktyce oznacza, że słowo kluczowe powinno kierować ruch nie do strony głównej, a do strony dedykowanej. Dbałość o tej aspekt sprawi, że klient otrzyma precyzyjną odpowiedź na swoje zapytanie i dłużej zostanie na Twojej witrynie.

Co wpływa na organiczne wyniki wyszukiwania w Google?

Google analizuje różne aspekty działania naszej strony internetowej. Algorytmy oceniają treść (m.in. jej oryginalność) oraz całą strukturę witryny. Chociaż organiczne wyniki wyszukiwania często określane są jako darmowe, musimy zainwestować sporo wysiłku i czasu, by pozyskiwać w ten sposób nowych klientów. Zdecydowanie najlepsze efekty osiągniemy, jeśli optymalizacją zajmą się profesjonaliści.

Pozyskiwanie klientów a kampanie Google Ads

Dobrze będzie zatroszczyć się o to, żeby nasza strona pojawiała się nie tylko w wynikach organicznych, ale też w reklamach Google Ads, bo to również pozytywnie wpływa na ruch. Płatne reklamy możemy elastycznie dopasowywać do naszych potrzeb. Specjalny panel sprawia, że konfiguracja reklam jest łatwa i da się wpływać na to:

  1. jakie treści będą przedstawiane w wynikach wyszukiwania
  2. do jakich miejsc na stronie będzie odsyłany użytkownik.

Pozycjonowanie stron w Google – co jeszcze możesz zrobić?

Generowanie ruchu z Google jest niezwykle ważne, ale należy pamiętać, że zawsze powinno iść ono w parze z optymalizacją strony. Witryna musi być skonstruowana w taki sposób, żeby wspierać nasze cele. Specjaliści biorą pod uwagę m.in. to, by zakupy przebiegały bez problemów, oraz by klient mógł szybko odnaleźć dane kontaktowe i łatwo zadać pytanie obsłudze.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM Internetica

Redakcja e-project24.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.