SEO i SEM – pojęcia te brzmią podobnie, jednak faktyczne ich znaczenie znacznie od siebie odbiega. Jeśli zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem stron internetowych, na pewno powinieneś dokładnie prześledzić, na czym polegają owe różnice. Jeśli szukasz odpowiedniego źródła, doskonale trafiłeś. Poniżej znajdziesz odpowiedź na swoje pytania.
Czym jest SEO i co oznacza pozycjonowanie stron internetowych?
SEO to skrót od słów Search Engine Optimization. SEO to jedno z kluczowych zajęć, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony w Internecie. Chodzi tutaj o to, aby tak zoptymalizować stronę, by robot wyszukujący Google skusił się właśnie na tę konkretną stronę. Wszystkie te działania pozwalają a osiągnięcie znacznie wyższych pozycji w wyszukiwarce. Jest to bardzo pożądane praktycznie dla wszystkich – dla właścicieli sklepów internetowych, właścicieli blogów, którzy dzięki wyświetleniom mogą zarabiać oraz dla wielu innych osób.
Im lepsze SEO, tym więcej potencjalnych klientów jest w stanie dotrzeć do Twojej stronu. Nic więc dziwnego, że tak sporo osób tak chętnie decyduje się profesjonalną pomoc, którą oferuje skuteczna agencja SEO.
SEO to kwestia sporej liczby różnorodnych czynników. SEO to nie tylko słowa kluczowe, względem których następuje wyszukiwanie. Agencje SEO zwracają uwagę na takie aspekty, jak jakość, unikalna treść o odpowiedniej długości, linki wewnętrzne oraz zewnętrzne, długość adresów URL oraz ich budowa, odpowiedni oraz ujednolicony protokół oraz wiele, wiele więcej.
SEM – czym się charakteryzuje?
SEM to kolejny skrót, tym razem od Search Engine Marketing. Jak widać, SEM odnosi się już do marketingu w wyszukiwarkach internetowych. To nic innego, jak szereg świetnie poprowadzonych działań, które polegają na promowaniu firmy. Doprowadzają one do jej lepszej widoczności w Internecie. Główną różnicą, jaka dzieli SEO i SEM to kwestia tego, że SEO jest bezpłatne, a SEM płatne.
SEM to znacznie szersze pojęcia, aniżeli pozycjonowanie strony. Tutaj mamy już do czynienia z kampaniami linków, marketingiem internetowym. Do tego dochodzą takie działania SEO jak kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Tak naprawdę SEM można określić jako połączenie pozycjonowania z PPC, czyli Pay Per Link.
Agencja SEO – czym się zajmuje?
Jak widać SEO a SEM to dwie różne rzeczy, jednak te dwie mogą zostać śmiało zrealizowane przez dobrej jakości agencje. Samodzielne pozycjonowanie strony nie zawsze przynosi odpowiednie efekty, zwłaszcza, jeśli nie mamy w tym doświadczenia. Wbrew pozorom, pozycjonowanie stron WWW nie jest tak proste, jak się może wydawać. Sam audyt SEO, który trzeba przeprowadzić przed rozpoczęciem działań jest nieco skomplikowany. Nieoceniona może okazać się więc agencja SEO Harbingers, która świetnie zna się na rzeczy, oferuje zarówno pozycjonowanie ogólnokrajowe, jak i pozycjonowanie lokalne. Dzięki niej znacznie lepie będzie widać Twoją firmę w wyszukiwarce Google.
Agencja SEM z kolei zajmie się płatnymi reklamami, które natychmiast przyniosą oczekiwane rezultaty. Będzie to idealny wybór dla osób, które nie chcą zbyt długo czekać na efekty działań, zależy im na czasie i na pozyskaniu klientów na już. Największą zaletą działań SEM to wykorzystanie potencjału reklamowego marki Google. Można to bardzo łatwo wywnioskować po tym, że nieustannie w Internecie wzrastają wydatki na reklamę. Działania SEM od kilku lat cieszą się sporą popularnością i powodzeniem. Nic w tym dziwnego – z wyszukiwarki Google korzysta znaczna większość ludności na świecie. Daje to ogrom możliwości i szerokie pole do popisu.