Ekspresowy rozwój branży e-commerce powoduje, że konieczne są rozwiązania usprawniające realizację zamówień. Pojęcie fulfillment e-commerce oznacza dosłownie oddelegowanie wskazanych działań do firm zewnętrznych.
Na czym polega obsługa sklepów internetowych?
Obsługa zamówień w sklepie internetowym wymaga takich działań jak:
- przyjęcie zlecenia,
- pakowanie,
- wysyłka towaru do klienta.
Fulfillment jest rozwiązaniem, które pozwoli zaoszczędzić czas, jak i pieniądze oraz umożliwi dalszy i szybszy rozwój. Fulfillment dla e-commerce dopuszcza przekazanie firmie zewnętrznej zadań, które dotyczą pakowania i wysyłki towarów, dzięki czemu sklep internetowy oszczędza czas i pieniądze oraz może stale poszerzać asortyment. Z outsourcingu działań logistycznych mogą korzystać:
- właściciele sklepów internetowych,
- producenci,
- dystrybutorzy.
W niektórych przypadkach w ramach tej usługi oferowana jest również obsługa zwrotów i reklamacji. Usługa fulfillmentu jest dedykowana przede wszystkim dla małych i średnich e-sklepów nieposiadających własnych magazynów oraz dla e-sklepów, które bardzo szybko się rozwijają.
Jakie korzyści przynosi fulfillment e-commerce?
Powierzenie całego procesu logistycznego firmie zewnętrznej pozwala oszczędzić czas, ale i pieniądze. Dodatkowo umożliwia skupienie się na pozyskiwaniu nowych klientów oraz generowaniu zysków. Usługa ta niweluje także konieczność martwienia się o obsługę w okresie wzmożonej aktywności zakupowej czy podczas urlopu i wyjazdów służbowych. Ponadto dzięki usłudze fulfillmentu nie ma potrzeby wynajmowania dodatkowych powierzchni do przechowywania towaru. Korzyścią odczuwalną przez klientów jest szybsza dostawa zamówionych w sklepie towarów. Z kolei pełna automatyzacja procesu logistycznego zmniejsza ryzyko błędu.
Czy fulfillment się sprawdza?
Fulfillment dla eCommerce jest pełnym modelem obsługi logistycznej. Dzięki tej usłudze cała fizyczna działalność e-sklepu jest przejęta przez zewnętrzną firmę, dzięki czemu można całkowicie skupić się na rozwoju swojego sklepu online.
Jakie czynności wchodzą w skład usługi fulfillment?
Decydując się na fulfillment, można spodziewać się kompleksowej obsługi, w ramach której wykonywane są takie działania jak:
- integracja systemowa,
- dostawa towaru,
- magazynowanie,
- kompletowanie towarów,
- wysyłka,
- zwroty i reklamacje.
Wybrany model współpracy pozwala podwykonawcy zająć się częścią lub całością procesu obsługi zamówienia. Dzięki tej usłudze mamy również pewność, że produkty będą przechowywane w odpowiednich warunkach, we właściwej temperaturze i będą chronione przed takimi zdarzeniami jak pożar, zalanie czy nadmierna wilgoć.