Co to jest SEM? – odpowiadamy

SEM, czyli Search Engine Marketing to coś, co cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Warto dowiedzieć się, na czym on polega po to, aby móc wprowadzić go na swojej stronie internetowej.

Co to jest SEM?

Search Engine Marketing to jeden z segmentów marketingu prowadzonego w internecie. Warto nadmienić, że jego celem jest osiągniecie najlepszej możliwej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Jak wiadomo, obecnie większość potencjalnych klientów wyszukuje usługi w sieci, ponieważ jest to najszybsza droga do ich znalezienia. Często wpisując daną frazę w wyszukiwarce, można dostrzec, iż na samej górze wyszukiwań znajdują się linki do stron sponsorowanych. Jest to jedna z form SEM, która jest chętnie wybierana przez firmy, które stać na prowadzenie strategii marketingowych wysokim kosztem. Płatne reklamy nie są dostępne dla każdego, szczególnie jeśli mowa o firmach wchodzących na rynek.
Co ważne, wysokie pozycje strony dla kluczowych fraz można osiągnąć również w bezpłatnych wynikach. SEM stosowane jest po to, aby użytkownicy mogli łatwiej znaleźć konkretną stronę w sieci. Mowa tutaj o użytkownikach, którym zależy na znalezieniu danej usługi lub przedmiotu. Search Engine Marketing to coś, co daje szanse reklamodawcy na okazanie swojej oferty danemu użytkownikowi w momencie, gdy potrzebuje on danej usługi lub produktu.

Co wchodzi w skład działań SEM?

Można uznać, że SEM to połączenie SEO oraz PPC. Co oznaczają te skróty? SEO to skrót od Search Engine Optimization, natomiast PPC oznacza Pay Per Click. SEO może kojarzyć się z pozycjonowaniem, jednakże nie jest to równoznaczne pojęcie. Pozycjonowanie SEO to bardzo złożony proces, który ma na celu poprawę widoczności strony w wyszukiwaniach. PPC, czyli Pay Per Click, oznacza z języka angielskiego: „Zapłać za kliknięcie”. Jest to po prostu opłata za płatną reklamę, która umieszczana jest w płatnych wynikach. W wyszukiwarce Google, takie strony są oznaczanie napisem „Reklama”. PPC to rozwiązanie jednorazowe, które idealnie nadaje się do promocji stron internetowych. Jest to narzędzie, które można bardzo szybko uruchomić. Co ważne, klient wybierający taki rodzaj marketingu nie musi płacić od razu za akcję promocyjną z góry, tylko opłaca pojedyncze kliknięcia. Internauci chętnie wybierają takie strony, nie tylko dlatego, że są one wysoko w wyszukiwarce. Dzieje się tak, ponieważ forma tych reklam jest często bardzo przyjazna i niesie za sobą wysoki poziom merytoryczny. Chcąc zwiększyć sprzedaż produktów lub usług, warto wybrać firmę informatyczną, która wdroży SEM.

Redakcja e-project24.pl