Instagram dla firm – jak wykorzystać platformę do działań PR?

W branży PR i marketingu kanał mediów społecznościowych Instgram stał się w ostatnich latach zdecydowanym faworytem. Nic dziwnego — aplikacja do udostępniania zdjęć ma ponad miliard użytkowników na całym świecie. W Polsce na Instagramie aktywnych jest ponad 8 milionów osób. Są to przede wszystkim osoby młode. Ponad 60% wszystkich użytkowników ma od 18 do 34 lat. To wystarczający powód, aby traktować sieć jako narzędzie komunikacji.
Dlaczego firmy powinny wykorzystywać platformę do swojego PR? Istnieje ku temu kilka powodów.

Czym właściwie jest Instagram?

Instagram to platforma społecznościowa, która służy do udostępniania zdjęć i filmów. Każdy użytkownik ma swój profil i kanał informacyjny. Jeśli zdjęcie zostanie opublikowane, pojawi się we własnym kanale i kanałach subskrybentów. Można też śledzić, lajkować, komentować, oznaczać i komunikować się za pośrednictwem prywatnego czatu. Aplikacja działa w podobny sposób jak Facebook czy Twitter. Jednak Instagram nie skupia się na słowie pisanym, ale na obrazie.

Przyciągnij uwagę — Instagram konto firmowe

Nasz mózg może przetwarzać informacje wizualne znacznie szybciej niż tekst pisany. Wymowny obraz przekazuje nam emocje, idee, uczucia, nastroje i myśli — bardzo intuicyjnie i w bardzo krótkim czasie.

Tak więc, jeśli chodzi o przyciąganie uwagi, obraz jest na pierwszym miejscu. To wykorzystali twórcy Instagrama. Tutaj wszystko kręci się wokół zdjęć. Obrazy, które są wysokiej jakości, przyciągają wzrok i stymulują interakcję. W rzeczywistości zaangażowanie na Instagramie jest znacznie wyższe niż w jakiejkolwiek innej sieci. Instagram dla firm stwarza idealną okazję, aby zaprezentować własne produkty i zwiększyć świadomość marki w grupach docelowych.

Ludzie kupują emocje, a nie produkty

To klasyczne powiedzenie sprzedawców, które znajduje również swoje uzasadnienie w PR. Chodzi o tworzenie wizerunku i opowiadanie historii, szczególnie takich, które czynią markę lub firmę ciekawą, godną zaufania, wiarygodną i namacalną.
Zdjęcia i filmy nadają się do tego idealne. Instagram pozwala rozwinąć indywidualną osobowość marki. Z uczuciami, wartościami, przekazami i charakterystycznym językiem wizualnym. Tworzy to więź i zdecydowanie wzmacnia relację z klientem – znacznie szybciej i skuteczniej niż poprzez tekst. Zadowoleni użytkownicy odwdzięczają się lajkami, komentarzami, udostępnieniami i oczywiście zakupami.

Influencerzy na Instagramie

Influencer – chyba każdy słyszał to określenie. Są to ludzie, którzy zbudowali dużą i zaangażowaną bazę fanów we własnych kanałach mediów społecznościowych. W swojej społeczności są uważani za całkowicie wiarygodnych i mają ogromny wpływ na swoich obserwujących. Pokazują między innymi swój styl życia, pracę, hobby. To, co prezentują, jest najczęściej postrzegane jako rekomendacja, niezależnie od tego, czy ma podłoże promocyjne, czy nie. Oprócz znanych infduencerów z setkami tysięcy obserwujących, w centrum uwagi pojawiają się również tak zwani mikroinfluencerzy. Mają niewielu, ale bardzo lojalnych zwolenników, którzy są zainteresowani określoną niszą.

Łatwiejszy kontakt za pomocą przycisku „Kontakt”

Nowe profile firmowe to darmowa funkcja dla użytkowników, którzy chcą być rozpoznawani jako firma lub marka na Instagramie. Na pierwszy rzut oka profile są bardzo podobne. Decydujące są jednak funkcje związane z kontem firmowym. Konto firmowe na Instagramie zawiera bardziej szczegółowe informacje o profilu, np. można podać informacje branżowe i adres firmy. Przycisk kontaktowy ułatwia klientom kontakt z firmą. Każdy może sam zdecydować, czy skontaktuje się z nami telefonicznie, mailowo czy SMS-em. W zależności od podanych tutaj danych kontaktowych klient zobaczy opcje „Zadzwoń”, „Zaplanuj trasę” lub „E-mail”.

Więcej informacji dzięki statystykom

Dzięki nowym funkcjom firmy mają teraz więcej wglądu w swoje działania na Instagramie i mogą je w ten sposób zoptymalizować. Statystyki dostarczają informacji o wyświetleniach, zasięgu, danych demograficznych i interakcjach. Ułatwia to określenie, o jakiej porze dnia większość obserwujących jest aktywnych i które posty są szczególnie dobrze odbierane.

Uproszczone tworzenie reklam

Zasięg postów można łatwo rozszerzyć za pomocą kont biznesowych na Instagramie, przekształcając istniejący post w reklamę. Jest to bardzo proste. Za pomocą kilku kliknięć można określić grupę docelową, budżet i pożądany czas trwania reklamy. Do posta można teraz dodać przycisk z wezwaniem do działania i reklama na Instagramie jest gotowa.

Redakcja e-project24.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *