Zależy Ci na nienachalnym promowaniu swojej oferty? Postaw na przypominającą standardowe rezultaty wyszukiwania reklamę tekstową w Google Ads. Czym dokładnie jest reklama tekstowa i jakie kwestie odgrywają ważną rolę podczas jej tworzenia? Przeczytaj i sprawdź.
Czym jest reklama tekstowa?
Reklama tekstowa należy do pierwszych form reklamy oferowanych przez Google. Ogłoszenie składa się z tytułu, dwóch wierszy tekstu oraz linku URL. Reklama wyświetla się na górze rezultatów wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika frazy kluczowej wybranej przez reklamodawcę. Może też zostać opublikowana w sieci wyszukiwania Google, reklamowej i partnerów sieci wyszukiwania.
Reklama Search prowadzi do wzrostu sprzedaży i ruchu na stronie internetowej. Pozwala dotrzeć do klientów szukających konkretnych produktów bądź usług. Tworząc ją, możesz zdecydować się zarówno na już działającą kampanię, jak i utworzyć nową oraz wybrać jej cel. Następnie musisz wyłonić słowa kluczowe i uzupełnić elementy reklamowej kreacji.
Google Ads działa w modelu CPC (Cost-Per-Click), co oznacza, że reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcia na reklamę, a nie za samo wyświetlanie ogłoszenia.
Budowa reklamy tekstowej
Na reklamę Search w Google Ads składają się takie elementy jak: nagłówek wynoszący maksymalnie 30 znaków, treść reklamy o długości 90 znaków oraz adres URL – 15 znaków. Nagłówek ma na celu zwrócenie uwagi użytkownika i zachętę do zapoznania się z treścią reklamy. Reklama tekstowa składa się z maksymalnie trzech nagłówków wyświetlających się obok siebie. W jej treści powinny znaleźć się szczegóły dotyczące oferty firmy. Ścieżka URL wskazuje natomiast odbiorcy miejsce, w którym się znajdzie po kliknięciu linku. Ważne, by była ona tożsama z rzeczywistym adresem.
Słowa kluczowe w reklamie tekstowej
Wybierając słowa kluczowe do reklamy tekstowej, możesz zdecydować się na te o dopasowaniu przybliżonym, do wyrażenia bądź ścisłym. W przypadku pierwszego wariantu reklamy będą się wyświetlały w rezultatach swobodnie powiązanych z wybranymi słowami kluczowymi, nawet wtedy gdy użytkownik wpisze zapytanie niezawierające wybranych słów kluczowych. Wybierz ten rodzaj dopasowania, jeśli chcesz przyciągnąć na swoją stronę internetową jak największą liczbę osób, niekoniecznie od razu zainteresowanych złożeniem zamówienia.
Dopasowanie do wyrażenia jest czymś pomiędzy dopasowaniem przybliżonym a ścisłym. Przykładowo jeśli wybierzesz frazę „sukienka wieczorowa” jako kluczową, Twoja kreacja reklamowa wyświetli się również w przypadku sformułowania przez użytkowników takich zapytań jak: sukienka wieczorowa promocja, sukienka wieczorowa na lato, sukienka wieczorowa czarna.
Ostatnie z rodzajów dopasowań, czyli ścisłe, umożliwia kierowanie reklam wyłącznie do osób, które zastosują konkretną frazę w swoim zapytaniu. W przypadku gdy zdecydujesz się na frazę „buty damskie” w dopasowaniu ścisłym, reklama będzie się wyświetlała jedynie wtedy, gdy użytkownik wpisze w oknie wyszukiwania słowa z frazy kluczowej w różnych formatach takich jak np. „damskie buty”, „buty dla kobiet”, „buty kobiety”.
Co jeszcze jest ważne podczas tworzenia reklamy tekstowej?
Przy tworzeniu treści reklamowych zawsze należy mieć na uwadze wiedzę dotyczącą ich odbiorców – ich wieku, płci, potrzeb i wartości.
Niezwykle istotne jest także „call to action” (CTA), które powinno zgadzać się z etapem decyzyjnym użytkownika. Na przykład reklama zawierająca wezwanie do działania „Zamów teraz!” nie będzie odpowiednia dla użytkownika, który dopiero zaczyna poszukiwać informacji. Dlatego ważne, by przygotować odpowiednie i przekonujące CTA skłaniające odbiorców do interakcji z Twoją reklamą. Dodatkowo warto zastanowić się nad unikalnymi atutami oferty, czymś, co odróżni ją od konkurencyjnych propozycji.
Jeśli interesuje Cię wsparcie specjalisty od kampanii Google Ads w Lublinie czy innej miejscowości, możesz odwiedzić stronę agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads. Eksperci zaplanują zyskowną kampanię dla Twojej firmy, nie tylko tekstową, lecz także każdy inny rodzaj.
Artykuł sponsorowany