Szybki sposób na zwiększenie sprzedaży na Allegro

Allegro to przestrzeń, w której praktycznie każdy może rozwijać swój biznes. Szczególnie w ostatnich latach wzrosła ilość zakupów dokonywanych w sieci. Codziennie z tego serwisu korzystają miliony osób, głównie z powodu możliwości zakupów w niskich cenach oraz z korzystnymi i wygodnymi warunkami dostaw. Co więcej, każdy znajdzie tam coś dla siebie. Allegro to portal, gdzie każda branża znajdzie swojego nabywcę. Z tego właśnie powodu cieszy się taką popularnością w gronie tych, co sprzedają, a to przekłada się na ogromną konkurencję. Jak zatem wyróżnić się z grona przedsiębiorców i trafić do swoich klientów na Allegro? Zapraszamy do czytania.

Jak zostać zauważonym na allegro?

Co zrobić, gdy nasze aukcje dosłownie giną wśród całej konkurencji? Z pomocą przychodzą nam Allegro Ads oraz kilka innych, prostych trików. Zacznijmy więc od podstaw:

1. Skorzystaj z wielu opcji i dogodności, jakie proponuje serwis, np. zostań Super Sprzedawcą, wyróżnij swoją ofertę na Stronie Działu, zamieść oferty w Strefie Okazji, podświetl i pogrub swoją ofertę lub wyróżnij ją monetami.

2. Więcej, nie zawsze oznacza lepiej. Zamiast iść “w ilość”, zdecyduj się na jakość. Wykorzystaj jedno, ale naprawdę dobre zdjęcie produktu (np. tego, który cieszy się największym zainteresowaniem) i do tego dopisz chwytliwe, ciekawe i zachęcające do działania hasło reklamowe.

3. Dzięki płatnym reklamom Allegro Ads możesz w prosty sposób prezentować swoje oferty każdemu użytkownikowi serwisu, dosłownie w każdym momencie, za pomocą: ofert sponsorowanych, reklam graficznych, czy sieci reklamowej.

4. Oprawa graficzna, którą wgrasz do Panelu Allegro Ads pojawi się w Showcase banner. Najważniejsze w niej jest zatem sam przekaz: ma budzić wyobraźnię, zainteresować Twoimi produktami lub marką, oraz kreować potrzebę kupna u potencjalnych klientów.

5. Pamiętaj o kwestiach technicznych – najważniejsze, to co w centrum. Baner reklamowy dostosowuje swoje wymiary do urządzeń, z których korzystają akurat internauci. Niektóre z nich dosłownie “ścinają” lewą i prawą stronę reklamy. Dlatego tak ważne jest, aby Twój główny przekaz zmieścił się w wykadrowanej przestrzeni.

Co to jest Allegro Ads i w jaki sposób możesz to wykorzystać?

Korzystanie z Allegro Ads nie jest skomplikowane i w prosty sposób umożliwia zarządzanie swoim budżetem przeznaczonym na reklamę. Korzystając z płatnych reklam, nie musisz się obawiać, iż pochłoną Ci one zbyt wiele pieniędzy, ponieważ to Ty decydujesz, ile na nie przeznaczysz i w jakiej formie się one pojawią. Jednak, aby korzystanie z Allegro Ads było naprawdę korzystne, ważne jest odpowiednie skonfigurowanie swojej kampanii, aby wydane środki zwróciły się z zyskiem. Najczęściej używaną formą rozliczenia za reklamę jest model CPC (cost per click). Wtedy zapłacisz za swoją reklamę, tylko wtedy, gdy konsument kliknie i przejrzy Twoją ofertę. Budując swoją pierwszą kampanię reklamową na Allego Ads, warto się do tego przygotować, aby dobrze wyznaczyć podstawowe założenia. Co musisz wziąć pod uwagę, zakładając swoją kampanię?

  1. Podziel swoją ofertę na grupy reklam

Możesz promować wszystkie oferty naraz, lecz przy dużym asortymencie lepiej zdecydować się na rozdzielenie grup reklamowych, na mniejsze podgrupy.

2. Ustal miejsca emisji reklam

Tworząc wyodrębnione grupy reklam, możesz wybrać, w jakich miejscach emisji będzie wyświetlać się właśnie Twoja reklama, zarówno na Allegro, jak i poza Allegro.

3. Budżet to nie wszystko

Niezależnie od tego, jaką stawkę CPC ustalisz, pamiętaj, że każda oferta powinna być odpowiednio przygotowana. Wysokiej jakości zdjęcia, precyzyjne opisy, wiele możliwości płatności, czy opcje dostaw to podstawa!

4. Bądź czujny

Samo uruchomienie kampanii to już dobry start, lecz to nie koniec przygody z Allegro Ads. Przepatrz i zapoznaj się z zakładką, gdzie przedstawione będą Twoje statystyki.  To tam sprawdzisz, ile osób zobaczyło Twoją reklamę, a ile w nią kliknęło, jaką masz rzeczywistą stawkę CPC, oraz  w jakich miejscach emisji Twoja reklama najlepiej się sprawdza.

Artykuł sponsorowany

Redakcja e-project24.pl