Reklama w Google Ads i pozycjonowanie to najpopularniejsze metody promocji marki w sieci. Jednak czy mają one na siebie wpływ? A mianowicie, jak się ma kampania Google Ads do pozycjonowania? Kwestia ta budzi wiele wątpliwości, dlatego postanowiliśmy ją wyjaśnić.
Czym jest pozycjonowanie organiczne?
Warto zacząć od wyjaśnienia, czym jest pozycjonowanie. Konkretnie chodzi o pozycjonowanie organiczne, czyli zabieg polegający na windowaniu linku do strony na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwań na wybrane frazy kluczowe. Dlaczego pozycjonowanie to określa się organicznym? Ponieważ mowa tutaj o uzyskiwaniu wysokich pozycji w sposób niejako naturalny, czyli bez bezpośredniej opłaty za wyświetlanie linku na wysokiej pozycji. Niemniej nie jest to działanie bezkosztowe. W pozycjonowanie witryny trzeba zainwestować, aby uzyskać zadowalające efekty.
Google Ads, czyli pozycjonowanie płatne
Reklamę Google Ads większość osób kojarzy się z banerami wyświetlanymi na stronach internetowych. Jest to jak najbardziej trafne skojarzenie, niemniej Google Ads to również coś na kształt płatnego pozycjonowania. Otóż za opłatą Google wyświetla link do strony na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwań, oznaczając go jako sponsorowany.
Czynniki decydujące o pozycji linku
Istnieje bardzo dużo czynników wpływających na pozycję danej witryny. Część z nich jest powszechnie znana, ponieważ Google przyznało się do brania ich pod uwagę przez algorytm. Jednak większość czynników nie poznano, lecz jedynie domyślamy się, że mają znaczenie. Domysły są efektem prób i błędów oraz obserwacji wyników poszczególnych działań. Niemniej specjaliści SEO są zgodni co do tego, że Google Ads nie należy do czynników bezpośrednio wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwań. Oznacza to mniej więcej tyle, że decydując o pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwań, algorytm Google nie bierze pod uwagę tego, czy korzystasz aktualnie z reklam Google Ads czy też nie.
Wpływ pośredni Google Ads na pozycjonowanie
Niektórzy fachowcy dopatrują się pośredniego wpływu kampanii Google Ads na pozycjonowanie. Warto jednak od razu zaznaczyć, że również w tym obszarze opieramy się głównie na domysłach, a dowody na oddziaływanie Google Ads na pozycje witryn są dosyć słabe.
Jako jeden ze sposobów wpływu pośredniego wymienia się wzrost popularności i renomy strony reklamowanej przez Google Ads. Wzrost liczby wejść na stronę za sprawą kampanii Google Ads miałby podnosić wartość witryny w oczach algorytmu, co przekładałoby się na skuteczniejsze pozycjonowanie organiczne.
Druga kwestia to wzrost znaczenia wysokiej pozycji w wynikach pozycjonowania organicznego za sprawą współwystępowania linku płatnego. Być może użytkownik chętniej wybierze dany link, widząc że występuje podwójnie. Niemniej jak na razie brakuje przekonujących dowodów na poparcie tej tezy.
Google Ads i pozycjonowanie nie są ze sobą powiązane lub są powiązane w bardzo niewielkim stopniu. Niemniej obie formy promocji doskonale się uzupełniają. Dlatego też warto stosować je jednocześnie.
Zapraszamy po więcej informacji – Agencja SEO Wrocław.