Na co zwracać uwagę wybierając doradcę podatkowego?

Doradca podatkowy to specjalista zajmujący się udzielaniem rad dla podatników i płatników związanych z obowiązkami podatkowymi i celnymi. Wybór odpowiedniej osoby jest więc istotny z punktu widzenia bezpieczeństwa prowadzonej działalności. Jak wybrać doradcę podatkowego godnego zaufania? Wskazówki na ten temat znajdziesz w treści niniejszego poradnika.

Co wyróżnia dobrego doradcę podatkowego?

Wybór odpowiedniego doradcy podatkowego w Warszawie to jedno z najtrudniejszych zadań dla początkującego przedsiębiorcy. Proces ten jest jednak istotny z punktu widzenia bezpieczeństwa finansów firmy. W naszym kraju regulacje prawne w zakresie podatków ulegają częstym przekształceniom. W związku z tym pomoc eksperta jest bardzo pożądana, bez względu na rodzaj działalności. Czym więc powinien cechować się dobry doradca podatkowy z Warszawy lub innego miasta?

Wiedza i znajomość branży

Profesjonalny doradca podatkowy to osoba, która posiada nie tylko wyższe wykształcenie. Kluczowym jest również znajomość obszarów finansowych, zarówno w odniesieniu do ogółu tego pojęcia, jak i do konkretnej branży. Przedstawiciel podatkowy powinien mieć umiejętność weryfikacji wszelkich informacji związanych ze zmianami w obrębie interesujących klienta obszarów finansowych.

Według art. 6 ustawy o doradztwie podatkowym osoba wykonująca zawód doradcy podatkowego powinna mieć nieskazitelny charakter, co w dalszym postępowaniu daje jej rękojmię prawidłowego wykonywania swoich obowiązków. Doradca podatkowy Warszawa powinien być więc:

  • odpowiedzialny,
  • skrupulatny,
  • rzetelny,
  • uczciwy.

To cechy, które determinują dobrą jakość pracy specjalisty z zakresu finansów.

Skrupulatność i odpowiedzialność

Nadzorowanie kwestii finansowych powinno odbywać się z należytą uwagą. Często jeden błąd może spowodować olbrzymie konsekwencję dla firmy. Z tego powodu, specjalista do spraw podatków powinien być poinformowany, a także skrupulatny wykonując powierzone mu zadania. Na doradcy spoczywa też odpowiedzialność za klienta, dlatego powinien mieć umiejętności miękkie, które ułatwiają mu kontakt ze zleceniodawcą.

Doświadczenie i intuicja zawodowa

Ważnym aspektem jest również posiadane doświadczenie w branży. Im jest ono wyższe, tym większe prawdopodobieństwo prawidłowej oceny sytuacji klienta oraz pokierowania go na właściwe tory w zakresie finansów. Niemniej istotna zdaje się również intuicja zawodowa. Często to właśnie dzięki niej klient ma szansę na korzystne rozwiązanie sytuacji podatkowej.

Redakcja e-project24.pl