Obecnie istnieje wiele stron internetowych. Od profesjonalnych stron biznesowych po fanpage różnych osób, a nawet zwierząt. Jednak z jakiegoś powodu duży procent firm w Polsce wciąż nie ma własnej strony internetowej. Dlaczego?
Czy strona internetowa jest niezbędna?
W ankietach osoby samozatrudnione i właściciele małych firm często stwierdzają, tworzenie stron internetowych jest trudne, brakuje im na to czasu lub pieniędzy. Wielu przedsiębiorców uważa, że profesjonalne strony internetowe są zbędne, wystarczy sama obecność w mediach społecznościowych.
Jednak w związku z pandemią coraz więcej osób dostrzega potrzebę zmiany. Przykładowo, właściciele sklepów stacjonarnych, które zostały zamknięte, ponieśli duże straty. Gdyby mieli własną stronę internetową lub sklep internetowy, mogliby nadal generować zyski poprzez sprzedaż online.
Oprócz pandemii jest jeszcze wiele powodów, dla których strona internetowa jest opłacalna dla większości firm.
Klienci w dzisiejszych czasach oczekują profesjonalnej strony internetowej
Użytkownicy wyszukują praktycznie wszystkiego w internecie. Podczas wyszukiwania produktów lub usług, można wyróżnić dwa rodzaje zapytań:
– Wyszukiwanie produktu/usługi bez względu na lokalizację — np. zamówienie w sklepie internetowym
- Zapytania dotyczące przedmiotu lub usługi w określonym mieście — np. dobrej restauracji w Warszawie
Oba są częścią zachowań związanych z wyszukiwaniem przez dzisiejszych użytkowników. I tak użytkownicy oczekują, że w sieci można znaleźć nie tylko dużą firmę wysyłkową, ale także lokalny sklep za rogiem. Jeśli firma nie posiada strony internetowej, po prostu nie odnajdzie się w cyfrowym świecie, nawet jeśli jej oferta dokładnie odpowiada potrzebom klientów.
Klienci nie potrzebują wielu informacji ani wielostronicowej encyklopedii. Kilka spójnych stron zazwyczaj wystarcza, aby przekazać najważniejsze informacje i przekonać użytkowników do danej firmy i oferty. Najważniejsze jest, aby witryna internetowa była aktualna.
Prezentacja firmy na stronie internetowej
Recenzje użytkowników na portalach czy komentarze w mediach społecznościowych są bardzo ważne, jednak swoją markę najlepiej jest przedstawić na własnej stronie internetowej.
Oczywiście media społecznościowe i strona www nie wykluczają się, raczej się uzupełniają.
Strona internetowa zawierająca własne logo, preferowane kolory oraz zdjęcia i odpowiednie teksty to podstawa, a Facebook z kolei daje możliwość, aby przyciągnąć jeszcze więcej potencjalnych klientów.
Posiadanie własnej strony internetowej wygląda profesjonalnie i buduje zaufanie
Każdy, kto w dzisiejszych czasach szuka produktu lub usługi w Internecie, zwykle ma już jasne wyobrażenie, czego się spodziewać. Dlatego tak ważna jest nowocześnie wyglądająca strona internetowa z aktualną treścią i indywidualną domeną. Te i inne czynniki sprawiają, że witryna jest godna zaufania dla odwiedzających.
Możliwość sprzedaży swoich produktów i usług online
Sprzedaż w handlu internetowym rośnie od lat – na długo przed kryzysem związanym z koronawirusem. Kryzys tylko zaostrzył tę tendencję. Nawet jeśli postrzegasz siebie jako firmę offline, nie zaszkodzi spróbować sprzedaży internetowej.
Sklep internetowy może być świetnym uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej i kanałem komunikacji z klientami.
Strona internetowa jest tańsza niż tradycyjna reklama
Dla kogo, jaki środek reklamowy jest najbardziej odpowiedni to kwestia indywidualna. Jednak profesjonalna strona internetowa to znacznie więcej niż jednorazowa reklama w lokalnej gazecie, czy reklamie online.
Strona www to idealny punkt kontaktowy dla klientów, można ją reklamować na wielu różnych kanałach, również bezpłatnie, np. poprzez przemyślaną strategię social media.
Aktualna strona internetowa
Kiedyś zarówno tworzenie stron internetowych, jak i ich aktualizacja było nie lada wyzwaniem.
Tak było w przypadku wielu systemów zarządzania treścią.
Obecnie dzięki kreatorom tworzenie profesjonalnych stron internetowych nie jest już takie skomplikowane. Łatwo jest zmienić własną stronę, ponieważ wszystko działa intuicyjnie -zdjęcia można przeciągać i upuszczać w odpowiednie pole, teksty można edytować jednym kliknięciem, a kolory można łatwo dostosować. Działa to również na smartfonie, dlatego regularne aktualizowanie witryny jest dosyć proste.
Czy moja firma potrzebuje strony internetowej?
Jeśli polegasz tylko na mediach społecznościowych, trudno uniknąć problemu: sieci społecznościowe stosują określone algorytmy, regularnie zmieniają ich funkcjonalność i odtwarzają treści według nieznanych wzorców określonym grupom docelowym.
Z drugiej strony strona internetowa należy do Ciebie, możesz dostosować treść do swojej grupy docelowej, podać linki i reklamować swoją witrynę. Tutaj jesteś niezależny od korporacji, które stoją za określoną platformą. Kiedy zmieniają się trendy, możesz za nimi podążać.
Strona internetowa jest dziś nieodzowna dla każdej firmy i może znacząco przyczynić się do sukcesu. Twórcy stron internetowych bardzo ułatwiają założycielom tworzenie własnej strony głównej przy niskich kosztach iw krótkim czasie.