Czym jest fulfillment e-commerce?

Ekspresowy rozwój branży e-commerce powoduje, że konieczne są rozwiązania usprawniające realizację zamówień. Pojęcie fulfillment e-commerce oznacza dosłownie oddelegowanie wskazanych działań do firm zewnętrznych.

Na czym polega obsługa sklepów internetowych?

Obsługa zamówień w sklepie internetowym wymaga takich działań jak:

  • przyjęcie zlecenia,
  • pakowanie,
  • wysyłka towaru do klienta.

Fulfillment jest rozwiązaniem, które pozwoli zaoszczędzić czas, jak i pieniądze oraz umożliwi dalszy i szybszy rozwój. Fulfillment dla e-commerce dopuszcza przekazanie firmie zewnętrznej zadań, które dotyczą pakowania i wysyłki towarów, dzięki czemu sklep internetowy oszczędza czas i pieniądze oraz może stale poszerzać asortyment. Z outsourcingu działań logistycznych mogą korzystać:

  • właściciele sklepów internetowych,
  • producenci,
  • dystrybutorzy.

W niektórych przypadkach w ramach tej usługi oferowana jest również obsługa zwrotów i reklamacji. Usługa fulfillmentu jest dedykowana przede wszystkim dla małych i średnich e-sklepów nieposiadających własnych magazynów oraz dla e-sklepów, które bardzo szybko się rozwijają.

Jakie korzyści przynosi fulfillment e-commerce?

Powierzenie całego procesu logistycznego firmie zewnętrznej pozwala oszczędzić czas, ale i pieniądze. Dodatkowo umożliwia skupienie się na pozyskiwaniu nowych klientów oraz generowaniu zysków. Usługa ta niweluje także konieczność martwienia się o obsługę w okresie wzmożonej aktywności zakupowej czy podczas urlopu i wyjazdów służbowych. Ponadto dzięki usłudze fulfillmentu nie ma potrzeby wynajmowania dodatkowych powierzchni do przechowywania towaru. Korzyścią odczuwalną przez klientów jest szybsza dostawa zamówionych w sklepie towarów. Z kolei pełna automatyzacja procesu logistycznego zmniejsza ryzyko błędu.

Czy fulfillment się sprawdza?

Fulfillment dla eCommerce jest pełnym modelem obsługi logistycznej. Dzięki tej usłudze cała fizyczna działalność e-sklepu jest przejęta przez zewnętrzną firmę, dzięki czemu można całkowicie skupić się na rozwoju swojego sklepu online.

Jakie czynności wchodzą w skład usługi fulfillment?

Decydując się na fulfillment, można spodziewać się kompleksowej obsługi, w ramach której wykonywane są takie działania jak:

  • integracja systemowa,
  • dostawa towaru,
  • magazynowanie,
  • kompletowanie towarów,
  • wysyłka,
  • zwroty i reklamacje.

Wybrany model współpracy pozwala podwykonawcy zająć się częścią lub całością procesu obsługi zamówienia. Dzięki tej usłudze mamy również pewność, że produkty będą przechowywane w odpowiednich warunkach, we właściwej temperaturze i będą chronione przed takimi zdarzeniami jak pożar, zalanie czy nadmierna wilgoć.

Redakcja e-project24.pl