Życie w social mediach

Świat wirtualny staje się coraz popularniejszy. Życie wielu ludzi przenosi się lub już się przeniosło w całości do Internetu. Dlaczego tak się dzieje? W Internecie ludzie odnajdują wszystko czego pragną w danym momencie. Przez wiedze i wiadomości, do rozrywki i zajmowania wolnego czasu. Nic dziwnego, że rosnącą popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju fanpage.

Co to jest fanpage?

Fanpage jest miejscem, które zrzesza fanów danej firmy, osoby, instytucji w jednym miejscu na portalu społecznościowym. Za pośrednictwem fanpage’a można informować miłośników danej dziedziny o wszelkich nowościach, zmianach lub po prostu mieć z nimi bliższy kontakt. W przypadku prowadzenia takowej strony na facebook’u możliwe jest chociażby dalsze przekierowanie amatorów danego nurtu na stronę internetową, bloga lub kanał na youtubie.

Prowadzenie fanpage’a

Reklama dźwignią handlu jak mawia klasyk, dlatego dobrze rozpropagowana firma lub dany produkt może przynieść o wiele większe zyski. Kierując się tym założeniem należy zrobić wszystko, by temat, którym się zajmujemy trafił do jak największej liczby odbiorców. Żeby tego dokonać warto założyć fanpage. Czy każdy może to zrobić? Oczywiście! Konto dla firmy założyć może każdy użytkownik facebook’a. Należy utworzyć konto, określić jego charakter, nadać nazwę, wybrać kategorię i gotowe! Nic prostszego. Oczywiście sprawa wydaje się jasna dla osób, które choć trochę obeznane są w świecie Internetu i social mediów. Prowadzenie fanpage może okazać się już trochę bardziej problematyczne. Pytanie dlaczego? Otóż samo założenie strony nic nie daje. By była ona znana wśród użytkowników i promowała dany temat musi zawierać chwytliwe treści, dobrze dobrane grafiki, a posty muszą być zamieszczane w sposób cykliczny. Ludzi obserwujący dany profil muszą czuć, że ktoś po drugiej stronie stara się nawiązać z nimi kontakt i zależy mu, by całość była lubiana i czytana. Dlatego często zleca się prowadzenie facebooka osobom, które znają się na tym temacie i jest to ich pracą.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage i jak to się robi?

By mieć pewność, że nasz fanpage 'będzie klikany’ musimy zadbać o treści na stronie. Profesjonalnym prowadzeniem fanpage’ów zajmują się specjalne agencje. W danej korporacji pracują fachowcy, którzy podążają za trendami, śledzą modę i są na bieżąco z życiem w wirtualnym świecie. Wiedzą, co przyciąga uwagę i na co trzeba uważać. Pracą specjalisty od social mediów nie jest tylko klikanie w klawiaturę i dodawanie postów. Praca takiej osoby rozpoczyna się od dobrzej dobranej strategii. Wszystko musi być dokładnie przemyślane i rozpisane. Należy rozpatrzyć do jakiej grupy głównie będą kierowane posty i jakie treści będą umieszczane w Internecie. Osoba taka także wciąż analizuje rynek i konkurentów, by móc wprowadzać zmiany. Dodatkowo w zakres prac wchodzi monitorowanie rynku sprzedaży i analiza kosztów. Jak widać specjalista od social mediów to nie tylko osoba od wrzucania postów. To człowiek, który czuwa nad szeregiem działań i stara się zachęcić innych do uczestniczenia w życiu danej społeczności. W przypadku mniejszych firm koszt takiej usługi waha się w granicach od 1000 do 1500 złotych miesięcznie. W sytuacji, gdy o pomoc zwracają się większe firmy i przedsiębiorstwa kwota ta wynieść może nawet 5000 złotych miesięcznie.

Czy warto korzystać z agencji social mediów?

Tutaj pojawia się wiele pytań i niejasności. Odpowiedź nie jest jednak konkretna. Wszystko zależy od tego jakim budżetem dysponuje dana firma i jakiego efektu oczekuje. Jeśli nie stać nas na osobę, która będzie prowadzić fanpage bardzo modne w ostatnim czasie są szkolenia z social mediów. Na takich zorganizowanych wydarzeniach można dowiedzieć się, jak należy odpowiednio prowadzić stronę, jakie treści umieszczać i co zrobić, by była klikalność. Jeśli już zdobędziemy odpowiednie zasięgi, a firma się rozrośnie zawsze można w późniejszym czasie skorzystać z usług specjalistów.

Odpowiednie treści

By fanpage osiągnął odpowiednią liczbę fanów musi zawierać treści, które będą się podobać. Nie można też przekładać ilości nad jakość, bo takie działania mijają się z celem. Częstotliwość zamieszczania postów nie powinna być kojarzona ze spamem. Lepiej umieszczać posty cyklicznie, co jakiś czas, ale muszą być one przygotowane jak najlepiej. Im mniejszy jest odstęp czasu pomiędzy kolejnymi wpisami, tym mniejszy jest zasięg danego posta. Dzieje się tak dlatego, iż starszy post nie zostanie jeszcze dobrze obejrzany, a już spychany jest dalej, na rzecz nowego posta. Ważną kwestią są też gry i konkursy. Przecież kto nie chciałby wygrać czegokolwiek w internetowej zabawie. Takie akcje napędzają ludzi i zwiększają ilość chętnych do zabawy. Treść nie powinna być zbyt długa, tak by nie zanudzić odbiorcy czytaniem kilkuset linijek tekstu. Warto umieszczać zdjęcia i filmy, które dodatkowo przyciągają uwagę i zachęcają do pozostania.

Facebook’owy fanpage jest bardzo silnym narzędziem marketingowym. Prowadząc taką stronę można wiele zyskać. Ponieważ jest to powszechny sposób na pozyskiwanie klientów, umieszczane treści muszą cechować się unikatowością wśród swoich konkurentów. Fanpage bardzo łatwo można stworzyć samodzielnie, a także z łatwością go prowadzić, jeśli tylko posiada się zdolności do tworzenia i umieszczania postów w Internecie. Jeśli jednak potrzebna jest pomoc specjalisty, na rynku dostępnych jest wiele agencji social mediów, które z pewnością zajmą się jak najlepiej daną stroną.

Redakcja e-project24.pl